Never run away as a girl when you can walk away like a woman

Igår var en sån där dag man bara inte vill ska ta slut, och man önskar att man skulle kunna leva kvar i stunden, känslan, som höll i sig hela kvällen resten av livet.

Trots en del stress på morgon då bilen var täckt med pansarfrost så kan man inte bli på dåligt humör när solen lyser och det är frisk, kall luft ute. På lektionerna fattade man faktiskt vad det pratades om (trots att vi hade både Fysik B och Matte E!!) och när vi slutade vid 15,00 hoppade vi in i bilen, åkte till Torp för lite godis innan vi stack iväg mot Göteborg!

Hela bilresan var full av go musik, mysigt snack och bara en allmänt härlig stämning! Jag klarade till och med av att navigera i Göteborg, vilket är faan halvt omöjligt ibland.

Hittade parkering relativt snabbt, bort till Bergakungen och hämtade ut biobiljetter och sedan in till stan och Jensen's Böfhus där vi fick bord direkt (på en fredagskväll!!).





Efter ruskigt god mat (deras Whiskeybiff medium stekt är to die for!) sprang vi runt i lite affärer innan vi tog en kall promenad tillbaka till bion.

Såg New Year's Eve som jag hört skulle vara urkass (hahaha... man får ju vara ärlig) så mina förväntningar låg verkligen så lågt det kan gå. Men den var faktiskt riktigt bra! Man skrattade och grät och vartannat och lämnade biosalongen med en go känsla i magen.

Hoppade in i bilen och styrde hem mot Uddevalla igen, där vi hamnade på McDonald's för lite nyktert fyllekäk. Vid 02 var vi hemma igen och jag kom upp redan vid 10 idag, galet nöjd över gårdagen trots brist på utgång.

Tack fina fina underbara Amanda, Emelie och Clara för gårdagen! ♥

Idag har lilla Uddevalla blivit inlindat i ett vitt snötäcke som ständigt blir tjockare, så förutom en tur till soptippen med skräp har vi knappt varit utanför dörren.

Har nu ett gäng goa damer hemma på middag och har gjort något som är helt ut ur min karaktär. Jag har krigat mot mina hjärnspöken och satt upp håret i en toffs. Det är sjukt obekvämt och känns inte bra för ett öre, men måste väl bli av med min skräck för uppsatt hår också. Man får faktiskt ta och acceptera det utseende man föddes med, och inte försöka gömma sig hela tiden, bakom hår och kläder.



Hoppas ni har en bra kväll!  ♥

Kommentarer
Postat av: empo

hahaha tur man inte ser drågad ut på bilden...

2012-01-22 @ 10:01:05
URL: http://empobabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0