a f t o n b l a d e t

Ni som funderade lite över de tidigare inlägget, här kommer bakgrundsinfon!

Det var nämligen så att igår så tog vi båten ut till Grebbestad från Havstensund och la oss där ute på en liten ö som heter Pinnö. Precis när vi lagt fast oss med ankare och förtöjningar till klippan hör vi ett blåsljud från vattnet bakom oss och vi hinner se en svart skugga som försvinner ner i vattnet. Pappa ropar "VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL" och vi ruuuusar allihopa mot båtens akter som ligger längst ut i vattnet.

Jag hoppar ner i båten och hämtar kameran för att se ifall vi lyckas få en bild på valen ifall den går upp till ytan igen. Vi väntar och väntar och poff så dyker den upp igen, och skrämmer skiten ur några i kajak som paddlar förbi den hahaha...

Han visar ryggen några gånger innan den försvinner en liten stund, men så ser vi bubblor på vattenytan bara 10-20 m bort från oss så jag tar upp kameran och börjar filma, och DÅ DYKER DEN UPP!



Han gick upp 1-2 m från båten, sprutade lite vatten och tog en nypa luft innan han försvann ner under våran dragglina.

Jag fick hela kalaset på film! En i vårat sällskap tipsade Aftonbladet som då imorse ringde upp mig och ville få publicera filmen på sin hemsida. Fick även göra en telefonintervju också, och jag trodde jag skulle dö. Avskyr att prata i telefon, och att sen massor med folk ska få höra det jag klämt fram genom luren känns inte alls bra hahaha...



Det känns jävligt mäktigt att ha en 6-8 meter stor knölval intill båten vill jag lova.


Kommentarer
Postat av: Sofia Vienna

hahahhaa, awesome!

2011-08-01 @ 22:27:58
URL: http://sofiavienna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0