vila i frid

.
Åka till Göteborg var helt plötsligt inte lika kul längre.
.
Fick sms från Andrea (som går i samma skola som de två tjejerna) att en olycka inträffat, strax efter dyker det upp på Aftonbladet. Gick ner till tåget och träffade på Ulle och Sara och berättade läget för dem (stod hur mycket folk som helst och väntade på Göteborgståget).
.
Vi ringde västtrafik som berättade att vårat tåg var det första de skulle släppas fram och att det skulle bli förseningar.
.
Men allt flöt på hyfsat tills vi kom till Stenungsund och de skulle haka på tåget som kört ihjäl tjejerna (då det hade gått sönder i smällen och behövde transporteras till Göteborg).
.
En timme kämpade de med att få på det smått blodiga och bukliga tåget men fick ge opp då det inte fungerade alls. Körde sedan vidare, väldigt långsamt förbi olycksplatsen.
.
Efter 2h och ca 30 min senare (resan tar vanligtvis 1h och 10 min) var vi framme.
.
Efter lite dålig shopping (hittade banne mig inget alls förutom tights) skuttade vi på ett gammalt tröligt tåg hemåt igen. Så kommer vi till Stenungsund där vi ska byta tåg (ingen vet varför men det skulle vi tydligen...). Tåget vi byter till är dock också sönder, och får stå i 40 minuter och vänta på att strömmen skall fungera.
.
4 h och 40 min restid. Två döda. Fy faan vilken jävel till dag...
.
Vila i frid Mona-Lisa och Rebecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0