aftermath

För de som läst mitt senaste inlägg och tänkt att det var över där, tänk om.

Tog av bandagen på lördagskvällen och möttes av detta:


En aningen svullen vänsterfot som ni kan se.

Men, men, inte mycket att göra åt då det inte skulle vara något brutet. På söndagen pulserade foten och ömmade som tusan och jag kände mig heeeelt orkeslös så sov en stund på förmiddagen.

Sen, vid klockan 16, så smällde det bara till och jag mådde så brutalt illa att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Feber kom med besked och efter att ha sovit fram och tillbaka och mått så dåligt att tårarna sprutat så fick vi åka in till akuten för andra gången under samma helg.

Väl där tog de blodtryck, blodprov och feber (som då låg på 39,7) innan de åter kollade upp foten. Min läkare var lite oroad att jag skadad senorna i foten så han kallade in en ortopedkirurg som fick känna på foten men TACK OCH LOV så trodde hon inte att senorna skadats. Däremot blir det nog ett återbesök nästa helg för ny röntgen.

Febern kom inte från foten utan ifrån en maginfektion som passade på att slå till när jag ändå var sängliggande pga foten men det var ruskigt typiskt att få detta samtidigt, man blir ju ganska uppgiven liksom.


Detta är foten igår, alltså tre dagar efter olyckan. Syns inte så jättebra, men jag hoppas ni ser att det är sjukligt svullet, för så fet ankel och fot har jag faktiskt inte, hahah... Sen är det missfärgat fram till tårna och en bit upp på benet, längst senan. Det är även en blödning på andra sidan foten, men orkade inte fota den.



Det gråa längst upp mot benet är skugga.

Så, nu har jag spenderat 3 dagar i en soffa med feber, galna magsmärtor, huvudvärk och en pulserande fot medans snön faller utanför fönstret.

Hoppas ni mår bra iallafall, och håll gärna en tå för att jag drar mig ur denna otur snart.


Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: empo

hahah och du ska till skolan i morgon? galen

2012-01-10 @ 15:20:17
URL: http://empobabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0