struck by thunder

Oj sicket uppvak det blev imorse...

Jag är en sådandär person som alltid får huvudvärk när vädret skiftar (vilket varit ett jäkla aaaaber denna vecka då vädret växlat var femte minut), men får verkligen spränghuvudvärk när det är tryck i luften (som innan åska).

Så imorse vaknade jag strax innan halv 6 av jordens huvudvärk samt att regnet öste ner. Låg och tyckte synd om mig själv när jag hör hur regnet helt plötsligt försvinner.

Sen lyser hela rummet upp, allt blir blåvitt, hör världens jävla smäll (fick tinnitus hahah..) och sedan skakar hela huset. Allt hände samtidigt och jag typ flyger upp ur sängen och tänker "VAD I HELVETE BOMBAR DE FÖR?!?!??" innan jag inser att det var nog blixten som slog ner, hahaha...

Hör sen pappa komma knatandes, som skrattar lite åt mig där jag sitter helt chockad i sängen hahah. Tydligen så var en hel del grannar ute och yrde efter smällen, de kände också av den.

Mamma berättade sedan att en nära bekant till oss som bor drygt 2 km bort hade varit vaken och hört/sett åsksmällen och reagerat på hur stark den var.



Det är sjukt häftiga krafter det där alltså, och något man ska ha stor respekt för. Vårat hus är stort, och står säkert mellan två berg.

Plötsligt händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0