music

Som jag tror att många av er vet, är musik en stor del av mitt liv. Lite piano och lite gitarr kan jag, sjunga älskar jag. Men, det är inte så mycket egenskapande av musik som att bara lyssna till musik som är viktigt för mig.

Jag räknade ut igår att jag lyssnar genomsnittligt ungefär 3 timmar per dag på musik med in-ear hörlurar. Sen ytterligare 3-4 timmar från en musikspelare som inte spelar genom hörlurar (ex radio, musikspelare)

Musiken som får mig att leva vidare är blandad, för jag struntar blankt i alla fördomar till artister och genren.

Queen
  • I'm Going Slightly Mad
  • Innuendo
  • '39
  • The Show Must Go On
  • Too Much Love Will Kill You
  • Who Wants To Live Forever
  • Bohemian Rhapsody
  • The Miracle
  • My Fairy King
Tokio Hotel
  • Monsoon
  • An Deiner Seite / By Your Side
  • Phantomrider
  • Wenn Nichts Mehr Geht
  • Spring Nicht / Don't Jump
  • Vergessene Kinder / Forgotten Children
  • Lass uns Laufen / World Behind My Wall
  • Stich Ins Glück
Veronika Maggio
  • Mitt Hjärta Blöder
  • Snälla Bli Min
  • 17 År
Trevor Rabin
  • Long Distance Goodbye
Anna Nalick
  • Breathe (2am)
Band Of Horses
  • The Funderal
Bryan Adams
  • Never Let Go
Carolina Wallin Perez
  • Utan Dina Andetag
Celine Dion
  • Goodbye's (The Saddest Word)
Coldplay
  • Fix You
Ludovico Einaudi
  • Monday
  • Primavera
  • Divenire
David Bowie
  • Cat People
  • Changes
  • Life On Mars?
Reba McEntire
  • Fancy


Listan kan är bli längre, den är längre. Men detta är ett litet smakprov.


Music is my religion.
- Jimi Hendrix


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ja livet vore onekligen både jävligt trist och tyst o fattigt utan musik!



//anna

driver webshop

snygga linnen tshirts posters smycken och tygkassar.

www.avanna.se

2011-05-11 @ 16:38:46
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0