d y s p e p s i . u l c u s

Har gått och införskaffat mig kraftig magkatarr med förutsättningar att utvecklas till ett magsår så ifall det inte är det högsta tempot här inne så vet ni varför. Har i alla fall fått medicin utskriven och även en uppmaning om vilka symtom jag ska kika efter så jag inte utvecklar ett ordentligt magsår, sånt är tydligen inte att leka med.

Var ute en sväng i stallet igår för att rasta lille Preston och hade redigt ont i magen när jag var där. Men så frågade en stallkompis om jag ville hänga på en sväng ut i mörkret. Sagt och gjort, på med alla reflexer, pannlampa och ut i den kolsvarta kvällen.

Det var totalt vindstilla, stjärnklart utan ett enda moln och bara några få minusgrader. Hästarna skötte sig bättre än vad de gjort på länge, och vi kunde alla bara njuta av fulla drag. Har inte mått så bra som jag gjorde då på länge.

Ska nu ut till Stridsberg för att göra det årliga julbaket i dagens regn- och vindrusk. En bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0