"if you would take a man's life, you owe it to him to look into his eyes and hear his final words. And if you cannot bear to do that, then perhaps the man does not deserve to die"

Tack vare min fenomenala bror så har jag blivit introducerad till den fantastiska serien Game of Thrones, en serie som utspelar sig i en fiktiv värld som närmast kan liknas med medeltiden, med en hel del undantag som gör historien så sjukt spännande.



Det är en sån där serie där man bara vill veta mer, och eftersom det är så många olika karaktärer, familjer och konflikter så föds hela tiden ett nytt begär av att se mer.






Jag kan medge själv att när jag först hörde om serien så tyckte jag den verkade ganska fånig och lite sådär nördig, men fy fasen vad bra den är, även bättre än Vampire Diaries.

Så, lyssna på min proffsiga åsikt, och ägna 50 minuter åt att se ett avsnitt av GOT. Första avsnittet är skakigt och svårt att förstå, men redan vid andra avsnittet öppnas världen åt dig som tittar.

Citerar en känd recencent som beskriver ungefär vad jag kände innan jag började tittat, bara så ni fattar vad ni missat;

 

"Wow.

I could end this article now and you’d know what I mean.

I didn’t want to watch Game of Thrones. I have a serious case of Middle Earth fatigue. Game of Thrones smelled Lord of the Rings adjacent and I just wasn’t in the mood for it. Don’t get me wrong, I love LOTR. I gorged myself on it back in the day to the point of needing a long-term break. Giving myself a break did not include watching Game of Thrones.


Since all of the usual web suspects were squeeing over the release of the first fifteen minutes of the pilot, I decided to give it a shot. I was immediately blown away by the quality of the show."

 

 

 

Med andra ord, se serien och njut av tanken att ni har hela 10 avsnitt att beta av innan säsong 2 börjar i April.

Vill ni ha en länk till ett sida på nätet där alla avsnitt ligger uppe (för att slippa tanka ner) så skriv en kommentar så skickar jag länken!




Kommentarer
Postat av: empo

BÄTTRE ÄN TVD????!!! va fan säger du kvinna??!!

2011-11-09 @ 20:41:43
URL: http://empobabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0