"the häst blog"

Dagens ridtur går nog till historieböckerna... Efter att ha snurrat runt på stallplanen ett tag med lite spark, lite stegring och massor med backningar och kastningar så kom vi tillslut iväg på en liten ridtur ut i skogen.

Hästen var ganska så missnöjd med att det faktiskt var jag som vann våran strid på stallplan så han tyckte att då skulle vi iallafall rida runt i skogen på hans sätt, hoppa fram och tillbaka, takta runt och leka hingst. Men, vi rörde oss framåt iallafall!

Så, efter en kort galopp över en äng så ska vi precis svänga in i skogen när hästen fryser till och stirrar rakt in i ett kallhygge. Då trottar en liten liten älg iväg, typ 20-30 meter ifrån oss. Men Preston Häston tittar åt ett helt annat håll. För där, lite närmare oss stod mammaälg. Och hon var inte glad att vi kom indundrande i familjefriden. Vi har nog aldrig varit så överrens om att det var dags att vända och skynda hemåt hahaha...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad läskigt att möta en älgmamma:O



Sv; Okej, min är också helt underbar individ, det enda som är problemet är galoppen och bakbenen som ska vara under han.

Och det är nog en sån hjälptygel som hon menade, iallafall vad jag kunde tro. Ska testa någon gång tror jag, sen får jag ju se hur han känner sig med den om det bara blir värre eller bättre, men jag hoppas på det bästa!:D



Roligt att du har börja skriva om hästar, eller ja häst nu, fortsätt med det!:D

2011-07-08 @ 00:59:57
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Och förresten, tack så mycket för att du hjälper till, det behövs!:)

2011-07-08 @ 01:00:48
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0