Ursaphobia

En till sak alla kanske inte känner till om mig.

Jag är totalt livrädd för björnar. Alltså, helt fobiskt rädd för dem.

Vaknade idag vid 03 på natten/morgonen av en björnmardröm och kunde inte somna förrens 2 timmar senare och vaknade då igen vid 09 efter ytterliggare en björndröm.

Utvilad? Inte ett dugg. Fy faan, vad rädd jag var när jag vaknade. Usch usch usch.

Var ute och gick i skogen för några dagar sedan och hörde ett björnvrål när jag gick där med musiken i öronen. Alltså, hjärtat stannade och jag började hyperventilera och sedan bara sprang för kung och fosterland mot grusvägen som ligger mitt i skogen.

Helt livrädd gick jag hemåt och satte på samma låt igen när det visade sig att björnvrålet var med i låten, hahaha.... Inga björnar i Uddevalla än alltså.

Kan tilläggas dock, är att jag inte har några problem med att se filmer eller bilder på björnar, men bara tanken på att möta en eller se en på riktigt skrämmer skiten ur mig.



Sofia + Björn = ingen bra match

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0