Tisdag=aj?

Jaha, den här dagen gick inte som planerat...

Gick upp 6 (som jag gjort alla dagar sedan lördag) och tog moppen upp till stallet. När jag precis kommit upp för kapellebacken (En väldigt brant backe :P) och kommer upp där det är plant så kommer jag till den superdumma kurvan som jag målat på bilden under. Jag (röd) ska svänga in på vägen som går mitt i kurvan men när jag kommer upp över krönet ser jag att två bilar (ljus o mörkgrön) ska svänga ut därifrån så jag får följa kurvan lite extra långt och precis som jag ska svänga ser jag att en till bil (blå) kommer runt kurvan.

Jag, som hade ganska god fart (eller ja, 40 km/h..) får tvärbromsa men gatan var så blöt o hal så moppe + jag bara glider på sidan och hamnar mitt i vägen. Den mötande bilen snabbt svänger undan (och kör nästan in i den "ljusgröna" bilen som står o väntar på att köra ut) och kör förbi oss med kanske en meter i mellan (i för hög fart).

Killen i den "ljusgröna" bilen springer fram till mig o hjälper mig + moppe upp och fixar lite på mopeden. Jag var så chockad (trodde ju jag skulle bli överkörd...) att jag mer eller mindre bara hoppade upp på mopeden, tackade och åkte iväg, helt utan att kolla så jag faktiskt var OK... :P

Så när jag väl kom upp i stallet stod jag bara och skakade och insåg att jag hade fruuuktansvärt ont lite överallt. Men smärtan fick komma sen, först skulle jag släppa ut 3 hästar med 1 ben och 1 arm jag knappt kunde använda. Det tog lite tid men gick tillslut. Tur dom faktiskt var snälla idag allihopa.

Körde hem igen (knackigaste och långsammaste färden NÅGONSIN haha) och kände igen alla ömma ställen. Troligtvis inga sprickor men däremot mitt ena knä (som faktiskt börjat kännas helt bra efter smärtor i 5 år....!) är svullet och mycket stelt. Min armbåge är även blå/svart och MYCKET MYCKET öm. Så en hel del blåmärken, sträckta muskler (rygg o nacke), ont skulderblad, öm i rumpa, lår och axel och då knät och armbågen. Blev till att stanna hemma idag och vila upp innan jag imorgon återvänder till mattekursen.




Och lilla Röda Faran har fått ett "litet" skrapmärke på ena kåpan samt totalskevt framdäck :( Stackaaarn!! Hoppas hon kan hålla sig på fötterna ikväll, måste ju upp till Krut och mocka, göra mat o mysa!





Kommentarer
Postat av: Mäjje moppe chrasharN Nr.1

haha ja fuckade också upp nått som ja hade ont i ett tag när ja crashade andra gången ;) de e ju as bra att ramla då :)

2009-08-04 @ 21:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0