The king of pop

Som alla vet förlorade musikvärlden en starkt lysande stjärna för drygt 1 månad sedan, Michael Jackson. Jag har alltid varit ett fan av hans musik sen jag var liten och då lyssnade på hans låtar varje dag och lärde in danser och moves han körde på scen.

Nu efter hans död har antalet fans exploderat, vilket har sina för- och nackdelar. Inget jag tänkte gå in på nu utan jag tänkte bara tipsa om lite roligt som finns att se och veta om Michael Jackson.



Youtube

På YT finns det en hel värld av Michael Jackson att se! Jag tipsar om mina favoriter;

En mycket rolig och intressant intervju som Diane Sawyer gjorde med Michael Jackson och hans dåvarande fru Lisa Marie Presley. Finns i 5 delar.



Konsert i Moskva 15 Augusti 1993. Låten "Jam". Tydligen så regnade det precis innan konserten startade vilket gjorde scenen snorhal. Sååå... Medans Michael står och gör sina moves kryper det runt 3 pers på golvet med handdukar och papper och försöker torka upp. Ser väldigt roligt ut haha!


Michael Jacksons Greatest TV Moments. Blandade klipp från hans karriär. Gick på TV i USA för några år sedan.


En mycket gullig (och sällsynt!!) video på Michael med sina barn (Paris och Prince, Blanket var ännu inte född. Och Prince är blond efter att ha blekt håret för att undvika att bli igenkänd.)


På Ullevi i Göteborg 16 Augusti 1997. En av mina absoluta favoritlåtar, They  Don't Care About Us. Alla framförda låtar under konserten finns i spalten bredvid. (Titta specillt på Earth Song där och missa inte det han gör 5:02-5:08, crazy!!)


Musikvideor finns det såklart ett helt hav av! (väljer några av de man bör se, men hoppar över de självklara valen som Thriller, Beat It, Billie Jean och Smooth Criminal :))


Earth Song


They Don't Care About Us (finns i 2 versioner)


ABC (med Jackson 5)


Black or White (min favorit :D)


Scream - Världens hitintills dyraste musikvideo med en prislapp på 7 miljoner DOLLAR!


Stranger in Moscow

Ett sista tips är att köpa DVD:n "Michael Jackson, Live in Bucharest; The Dangerous Tour" som finns lite överallt just nu. En liveinspelad konsert, 2 timmar och 2 minuter lång. Riktigt, riktigt bra!!

Och avslutande; lite bilder

Grammisgala








Michael Jackson och Lisa Marie Presley










peace & love <3

Sofia




uppd. då länken var fel till Moskva konserten.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0